YAPAY ZEKA HER YERDE

Dünyamızda AI'yı her yerde ve hayatımızın her adımında kullanıyoruz, sınıflarımız da bir istisna değil. AI teknolojisi öğrenme, etkileşim kurma ve yenilik yapma biçimimizi dönüştürüyor. Bu nedenle, eğitim programlarımızı ve değerlendirme stratejilerimizi yeniden tanımlamanın, öğrencileri bu son teknoloji AI araçlarının potansiyelinden duyarlı ve etkili bir şekilde yararlanmaya güçlendirmenin zamanı geldi.

Bir eğitimci olarak, sınıfımızda yapay zekayı kullanırken dikkate almamız gereken bazı temel alanlar vardır.

Öncelikle öğrencilere AI'yı etik ve akıllıca kullanmayı öğretmek, onları dijital çağa hazırlamak için çok önemlidir. Bunu başarmak için,

  • Öğrencileri yapay zeka teknolojileri hakkında eleştirel düşünmeye teşvik edin.
  • Yapay zeka araçları ve platformları kullanılırken teknik verilerin ve gizliliğin korunmasının önemini vurgulayın.
  • Yapay zeka araçlarını kullanmayı veya basit yapay zeka uygulamaları oluşturmayı içeren uygulamalı projeleri dahil edin.
  • Hem olumlu hem olumsuz yapay zeka uygulamalarının gerçek dünya örneklerini sunun.
  • Öğrencilere yapay zeka araçlarını kullanırken şeffaflığın önemini öğretin.
  • Öğrencilerin yapay zeka kullanımına ilişkin etik kararlar almaları gerektiğinde senaryolar sağlayın.
  • Öğrencilerin yapay zeka etiği konusundaki bakış açılarını paylaşmalarını teşvik eden grup tartışmaları ve işbirlikçi etkinlikler düzenleyin.

Tüm bunlar, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerine ve sınıf içi deneyimlerde yapay zekayı kullanma konusunda farklı bakış açılarını değerlendirmelerine yardımcı oluyor.

            Yapay zekadan dersleri kültürel olarak daha duyarlı hale getirmek için fikir üretmesini isteyerek, öğretmenler ve öğrenciler daha ilgi çekici bir öğrenme deneyimine sahip olma olasılığı yüksektir, kültürel olarak duyarlı dersler öğrenciler için daha akılda kalıcıdır ve genellikle daha az görev dışı davranışla sonuçlanır. Yapay zekayı fikir üretmek için kullanmak öğretmenlerin zamanından tasarruf sağlayabilir ve hiç düşünmedikleri önerilerde bulunmalarına yardımcı olabilir. Sonuç, öğrenciler için daha olumlu ve onaylayıcı bir öğrenme deneyimidir.

            Harouni, eğitimcilerin "gelecek neslin dünyanın gerçekliğiyle yüzleşmesine ve bu gerçeklikte dürüstçe gezinmenin araçlarını ve yollarını geliştirmesine yardımcı olması gerektiğini" söylüyor. Öğrenciler, ChatGPT gibi teknolojilerin var olduğunun farkındalar ve bunları kendi başlarına deniyorlar, ancak bunları sorumlu bir şekilde nasıl kullanacakları konusunda rehberliğe ihtiyaçları var.

 

ESRA BÜYÜKŞAHİN
Akademik Direktör
EDUNETWORK TR